Γεννήθηκε το 1908 στην Αθήνα.
Τον Μάρτιο του 1926 γράφτηκε στη δύναμη της Στρατιωτικής Σχολής Αεροπορίας για να εκπαιδευτεί ως χειριστής αεροπόρος. Πήρε το πτυχίο του τον Νοέμβριο του 1927 και ονομάστηκε Λοχίας.
Σκοτώθηκε στις 30 Δεκεμβρίου 1940 λόγω πτώσεως του αεροπλάνου του τύπου Blenheim της 32ης Μοίρας Βομβαρδισμού, στο οποίο επέβαινε μαζί με τον Επισμηναγό Μιχαήλ Αναστασάκη και τον Ανθυποσμηναγό Δημήτριο Γκίκα, και εκρήξεως των βομβών του μετά την απογείωση από το αεροδρόμιο του Καζακλάρ (Αμπελώνα) Λάρισας, για εκτέλεση αποστολή βομβαρδισμού στόχων στην Αλβανία.
Αφιέρωμα στον Παναγιώτη Ορφανίδη Εθελοντή Αξιωματικό της Αεροπορίας που την 30 Δεκεμβρίου 1940 πρόσφερε την ζωή του για την ελευθερία της Ελλάδος.
Ο Παναγιώτης Ορφανίδης ήταν από το Απέρι Καρπάθου, πρωτεύουσα του νησιού μέχρι το 1892 . Γεννήθηκε το 1909 από τον Βασίλη και την Καλλιόπη το γένος Κουμπή, οικογένειες γνωστές για το ήθος τους και τα πατριωτικά τους αισθήματα. Φοίτησε στο Ημιγυμνάσιο Απερίου, στο Βενετόκλειο Γυμνάσιο στη Ρόδο και κατόπιν έφυγε στην Αθήνα.
Το 1926 εισάγεται ως εθελοντής στην Σχολή Αεροπορίας στη Θεσσαλονίκη. Αποφοιτά ως πτυχιούχος οδηγός και παρατηρητής αεροπόρος. Οι δεξιότητές του, το ενδιαφέρον του και η ένθερμη αγάπη του για την Πατρίδα γρήγορα τον ανέδειξαν και τον καθιέρωσαν ως ένα ικανό Αξιωματικό της Αεροπορίας μας που έφθασε στο βαθμό του Επισμηναγού. Με την κήρυξη του Ελληνο- Ιταλικού πολέμου ο Ορφανίδης,όπως και πολλοί άλλοι Δωδεκανήσιοι, ζητά να υπηρετήσει σε μάχιμη αποστολή. Για αυτόν οι Ιταλοί ήταν ήδη κατακτητές και εχθροί του και αισθάνεται ότι ήρθε η ώρα να ορθωθεί με γενναιότητα μπροστά τους και να τους πολεμήσει.
Την 30 Δεκεμβρίου 1940 επικεφαλής τριμελούς πληρώματος απογειώνεται με το αεροσκάφος του γεμάτο βόμβες από το αεροδρόμιο Καζακλάρ της Λάρισας. Αποστολή του να βομβαρδίσει στόχους στο μέτωπο. Αμέσως όμως μετά την απογείωση το αεροπλάνο του καταστρέφεται από έκρηξη των βομβών του και το πλήρωμα σκοτώνεται ακαριαία. Ο τύπος του αεροσκάφους ήταν το Βρετανικό Bristol Blenheim MK IV, ένα σύγχρονο για την εποχή του ελαφρύ βομβαρδιστικό. Η Ελλάδα είχε παραγγείλει 24 παρόμοια πολεμικά αεροσκάφη αλλά εσπευσμένα παρέλαβε 12 και μάλιστα με σοβαρές ελλείψεις σε εξοπλισμό και όργανα. Οι γενναίοι Έλληνες αεροπόροι αναγκάζονταν να καταφύγουν σε αυτοσχέδια υποκατάστατα των ελλείψεων για να τα καταστήσουν επιχειρησιακά. Μία από τις ελλείψεις ήταν και οι ιμάντες προσδέσεως των βομβών, κάτι που το έκαναν με αυτοσχέδιους τρόπους χωρίς να τους πτοεί η επικινδυνότητα της αποστολής τους. Αυτό στοίχησε και τη ζωή του ηρωικού αεροπόρου Παναγιώτη Ορφανίδη.
Μετά τον θάνατό του ο Παναγιώτης Ορφανίδης προήχθη στον βαθμό του αντισμηνάρχου. Η πατρίδα, μετά την απελευθέρωση και την ενσωμάτωση της Δωδεκανήσου, έφερε τα οστά του με πολεμικό πλοίο στη γενέτειρά του στο Απέρι της Καρπάθου την 17 Ιουλίου 1948. Στην τελετή που έγινε παρευρέθηκε και ο Υπουργός Αεροπορίας .Την 9 Οκτώβριου 1960 στο προαύλιο της Μητροπόλεως Απερίου, δημοσία δαπάνη, έγιναν τα αποκαλυπτήρια της προτομής του Παναγιώτη Ορφανίδη στην βάση της οποίας έγινε η ταφή των οστών του. Στην τελετή παρευρέθηκαν Ανώτατοι Αξιωματικοί και αποδόθηκαν οι πρέπουσες τιμές στον ήρωα.